Monday, February 21

Aku with HijaB..

subhanaLLah…itu Jer  yang maMpu aKu Luahkan ape YaNg aku rase Ni..
stiL xPaHam Ngan oranG2 kat seKeLiLing..
Pe bende Yang diorang nak seBenarNye??
cyesLy aku penat..n x mamPU nak PuasKan Hati suMe oraNg..
SumpaH aku x larat!!



duLu..
Mase Aku “raMbut PercuMa” raMai Yang Kutuk..
X Kurang Juger Yang mengeJi..da tue x geti nak toBat..
JudGe aku sosiaL..kejutan Budaye N macam2 lagi..
KaLau aku Kena keJutan budaye Maybe  aku jadi lagi teruK kot..
Diorang x knL g aKu saPe sukati je Nak judge aku mcm2..

hello!!
Pliz la jgn NiLai org dari Luaran..
KoranG ingat Korang Bagus saNgat ke??
bengoNg Punyer Olang!!
diorAng Pkir dioraNg bertuduNg 2 da cKup perfec pakej 
diorang 4 Kutuk orang..
n da coMplete pahaLa diorang 4 chek in 2 syurga..
mcm diri sendiri da cKup semPurna nak niLai org lain..
Mcm La sYurga MiLik mereKa..
Isy3..x Paham..

AKu x TiPu diri sendiri..Aku Taw pe yang Aku Buat..
Aku xPnh tiPu family aku..
Kalau Pun aku ade BF,
Aku honest ngan family aku..
If Aku Nk dating or Nak kuar Pun dioranG tau..

Bukan aKu nak Bangge faMily aku sporTing..
Just AKu suke care famiLy aku Yg memahami..
better Macam Tu dari dioraNg KongKong aku..
x de arr tiMbuL isu aku tiPu diorang..
wat Keje x baik beLakang dioraNg..
AKu bersyUkur..
famiLy aku Trust Aku..
n aKu wiLLing nak syer EveryThing Dgn diorAng..

Noww..
AlhamduLillah aku da stArt PakAi hijab..
waLauPun x sePeNuhNya taPi akU bersyUkur coz
Allah da buka hati AKu siKit deMi skit..
aku duLu..Mmg x suke pakai Hijab..
aku TeNgok Muke aku da Mcm Mkcik kLu pakai hijab..


n akU penah kutuk orang2 yAng pakAi TuduNg taPi baju ketat..
Pakai TuduNg taPi baJu siNgkat..
pakai tuduNg tapi lenGan pendek..
pe Gune Pakai tuduNg taPi stiL naMpak Lekuk tuBuh??
sebab 2 duLu aku x nak paKai tuduNg..
aKu rase bertuduNg ni Leceh..
aku takUt sebab TuduNg oraNg pkir aku Ni pompuan gud2..

duLu..aku xLey time org tegur  suh aku Pakai tuduNg..
prinsiP aku dulu kubur  asing2..
isy sian Aku jahiLnye duLu..sob..sob..
AlhamduLillah aku da ley trime nasihat skang..
mmg aku keras kepala..
tapi if Kena caraNye InsyaAllah aku Ley ikut..

Tapi..
ade g Mulut2 Longkang yang mengate..
isy aku xpAham arr pe g dioraNg nak??
yaaa..Maybe dioraNg sayang aku sgt Kot..
n keeP amik taw kenape aku terGeraK hati Nak pakai tuduNg sKang??
da Tobatkah? mak mrhkah?

Hey..
Aku Pakai tuduNg bukan sebab Mak aku marah..
Aku Pakai tuduNg Bukan sebab BF aku suruH..
AKu pakai tudUng sebab aku rase da tibe maseNy tuk 
aku BertuduNg..
xde sape pakse..fuLLstop!!

kalau cKp pasaL tuduNg mmg x Pnh habis..
banyaK cite aku N tuduNg..

sebab TuduNg oranG pkir aku Pompuan jahat..
seBab tuduNg la Jugak aku selalu gado Ngn ex BF aku duLu..
n sebab tuduNg la jugak aku di reJect as menantu..
sebab TuduNg org Pndg serong..

n betuL beb..
duLu aku x kisah pe org nak ckp..tapi skang Makin besar Aku
da Bley BerPkir about pe pandanGan org psL kite..
n Aku stat maLu ngn diri seNdiri..
n aku Harap hidayah ni x di tarik bAlik dLm mase terdeKat..
bagilah aku peLuang..
waLaupun aku bLom g sepenuhNye berubah..

waLaupun kadaNg2 aku bertuduNg
tapi..
baju aku sendat sKit..
suar  aku ketat skit..
tuduNg aku Pendek..
mule2 mmg arr camtu..
aku x perfec..if nak berubah secare drastik muNgkin mustahiL..
doakan la Yang Terbaik tuK aku..
Bukan Mengutuk..jauh sekali mengeji..
Amin..

..aku x perfec..

No comments:

Post a Comment