Tuesday, December 7

Ari Malas sAye...

Arini kePale rase berat sgt2..X larat nk bukak mate..tapi kene bUkak jugak..sbb Pagi2 lagi Mesin da berBunyik.."BangUn Ain woi da Tghri!!!" haha..2 la mesin aku pagi2..auTomatik..xPyh pakai alarm Lagi..MaK aku daa!! sape laGi..hehe..Nak x NaK kne Bangun arr Jugak waLaupun tuhan je taw cmno malasNye aku nk senTuh aiR paGi2 Bute tuh..hehe..Tapi Mak x BisiNg mcm SeLalu..sBb pe tah..mak baik Jer..xde marah2 Pun even aku ceLik je mate da NgdaP 'Muke Buku'..MayBe sbb aku nak BaLik da sok Kot..hihi..Mak mmg camtu seLalu..Mule2 aku baLik cNi mak LayAn aku baik sgt..Bgun tgri pun xPe..Bile da 2 ke 3 ari Mule la Sound sysTem die BbuNyik..2 xkne..Ni xKne..akAk aku taw la My Mom Habit kn??Bak Kate mak.."muLut aku Basi kLu x dApek memBebeL.." haha..mak..mak..SaaaYang mak sgt2..

Cam Biase arr ceLik je mate Pewot aku Ni pagi2 da bKeroncoNg..Mintak diisi..waLauPun aku taw Tyme2 cmni jgn harap la ade pape tuk Aku..hehe..pe x nyer..Bekpest Pe da Kol11!! Jgn harap..hehe..tapi lain mcm Arr plak arini...Bukak je TuduNg saJi..2 dia!! ade nasik Goreng + ayam daa..i Like!! jaraNg2 dapAt Nasik Goreng ni..KecuaLi tyme akaK aku baLik..Along aku balik..Baru arr dpt meraSe mKn nsik goreng ni Kan..Klu x?? jGn harap..Mkn Biskut kering dGn air Nescafe Buatan sendiri je La jwbnyer..hehe..Mak selalu soUnd camni:

"PatutNye Ko yg wat kan sarapan Aku!! bukan aku yg wat saraPan ko!!"

guLp2..2 Yg aku malu nk request pape 2..t Kompom keNa sound cam 2..hehe..tyMe akk aku bLk, alasan Die nak mak Aku masak Plak:

"Tyme Balik Pasoh la Org nk Ngaso mak msk..Kat sane Msk sndiri.."

haha..Kne lagi mak aku..As 'Mak' smpi ke hati bile deNgar anAk Ckp camtukan..Nk xNk mak Jugak yg Msk..tapi mmg kenyataannye mAk msk jugak yg SODAP!!!errkk..jgn mara aa kakak..Ko msk x sodap cam mak..jgn seNtap2..hehe..

Mak..Org Bukan saJe nk Bgun Tghri..BiLik org 2 yg sedap Sgt tido..Kdg2 x sedar da Siang..lagiPun kat ruMah la baru Nak merase Bgun tghri..kat saNe x dpt..Tyme cuti je arr bru dpt Tido puAs2..hehe..Alasan x Bley Blah kan??haha..Mak da masak sGt perAngai anaK dara Die yg sorg Ni..Telan je la..Anak Mak jugak..Knknkn??hehe..

Cite x bis Lagi ni..pas je peKena BeKpes..Aku da reAdy arr Nk wat Aktiviti Harian Aku..pe lagi..kemas Umah la..tapi hati rase Sebak jer..x taw Nape..mcm2 dLm pale ni ha..kadang2 aku Pikir jugak..saMpai bila Nk cmNi..hurm..ruPenyer mak pasaN aku cam malas je Nak wat Kj..peGang penyaPu pun Cm pegang katak..nk xNk je..hehe..n terjadilah diaLog di bwh..

Mak:  Ko nak aku hompuk penyapu 2 ateh palo ko ko baru nak wek kj??bgun da la tgh ari!! 
         (adehhh!!garaNgnye mak Ni aiee..da cm soUnd Anak tiri lak..huhu)

Ain:    Jap la Mak..amk Mood duLu..(alasaN lagi..)

Mak:  Poie la tdo balik aien..Bg aku buek..(haa kan mak da mjuk!!!huhu)


Ain:    Yola mak..mjuk la ngn org..Org nk Balik da besok..(pancing nie..)


Mak:  Balik la..x Pyh Balik cNi lagi...(laa....b++ majuk plak die..)


Ain:    Yola mak..nak buek la ni ha..(padahal ngadap pesbuk lagi 2..)


Mak:  Klu cmni la ko..smPi ke Tuo la Ko xkaweN Aien..kLu aku jadi laki Pun aku xnak kek Ko..sMpi ke
          Umah mak Mentuo soK la ko cmni..(Adeeehhh!!! kan da Kne setepek kat dahi!!huhu..Ngn muke 
          Toyernyer aku Pun start wat Kj Ngn rase xpuas hati..)


p/s: dialog dLm bhase n9..sile bukak kamus if x Phm..


HEHE...smPi ke saat Ni ha aku terNgiang2 pe yg mak ckp tadi..ni suMe cabaraN tuk aku Buktikan kat Mak..yg aku x la seteruk 2..suMe org ade Ari Malas kn..taPi tadi aku tOl2 cam blurr..tah pe yg aku Pikir Pun aku xtaw..bdn rase Cam Nk demam..seram sejuk..Sume ade..baru 2 ari Kne tinggaL da demam..hehe..teettt..haa...kan da kantoi!!! 2 arr sebab Utama NaPe aku malas sgt Arini...hehe..(jgn marah haa kakak..)



No comments:

Post a Comment